Tuesday, April 21, 2009


ANDAI ITU TAKDIRNYA mengisahkan seorang wanita bernama Aleya yang menyimpan perasaan terhadap anak org kaya, Syed Aizril (aku suka nama ni..so sweet) dari zaman universiti. namun Aizril ego dan bongkak. baginya Aleya bukan gadis yg sama taraf dengannya. namun dalam diam ada 'sesuatu' yang muncul dalam hati Aizril tetapi dia tetap cuba menangkisnya. hinggalah mereka habis belajar dan kembali ke Malaysia. Aleya menerima tawaran kerja dari Syed Aizril walau pun dia sebenarnya tidak mahu bersemuka dengan lelaki ego itu. tapi takdir tetap takdir. hubungan mereka agak baik hinggalah seorang staf Aizril, Faizal, memerangkap Aleya. Aleya dan Aizril ditangkap khalwat (bab ni memang cliche giler) dan terpaksa berkahwin. maka bermulakan kisah duka Aleya. dia tidak dapat diterima oleh Aizril sekeluarga. malah Aizril telah memperkosa isterinya sendiri. aleya mengandung tetapi dia tetap menjadi mangsa keganasan Aizirl. sampailah suatau ketika Aleya melarikan diri dan tinggal bersama bestfriendnya, Umairah.

9 bulan sarat mengandung dan digantung tidak bertali part yg paling mkenyedihkan apabila aleya disepak terajang oleh suaminye Zrill sehingga aleya beranak.... aleya melahirkan sepasang anak kembar iaitu dania n danish... tapi malangnya baby boy Aliya, Danish, meninggal kerana masalah jantung. sedey giler....huhuhuhuhuu...

endingnya....happy...aku malas nak citer pjg lebar. sebab plot memang cliche...cuma tahniah la pada novelis ni sebab pandai memainkan peranan dalam membuai perasaan pembaca termasuk aku. agak berbaloi la beli novel ni....

aku bagi 5 star utk novel nim...cite yg mbuatkan aku nagis2... suke2.. dan ketawa...hahahaahaha... aku syorkan kepada sesape yg x bace ag baik bace... bes giler wa ckp lu...nk pjm novel aku pn bley....terutama kpd sakinah... hahahahhahaa... jgn mare...

1 comment:

pieyaris said...

wei aku 1st pinjam r neh....mu v kebenaran doh 2..

 

blogger templates | Make Money Online